OSOBNÁ ZNAČKA

  • Koučing v marketingu
  • Koučing
  • Kariérne poradenstvo
  • Blog
  • Kontakt
  • Koučing v marketingu
  • Koučing
  • Kariérne poradenstvo
  • Blog
  • Kontakt

Ako zmeniť pracovnú identitu

3/19/2019

0 Comments

 
Každý z nás má viac ako jednu identitu - sme obrazom zloženým z viacerých menších obrázkov. A jedným z tých obrázkov je aj pracovná identita.
​ 
Pracovná identita je ako sa my vidíme v našich profesionálnych roliach, čo hovoríme o sebe a o svojich schopnostiach iným a ako žijeme svoj pracovný život.
​
Väščinou sa naša pracovná identita mení a rozvíja kontinuálne a prirodzene tak, ako sa rozvíja firma či prostrednie,  v ktorom pracujeme.  Tento proces si ani nemusíme uvedomiť. Až zrazu nastane moment, kedy si uvedomíme, že chceme veci inak, že nám táto cesta nevyhovuje,  a že chceme veľkú, zásadnú zmenu.  Zamýšľame sa  nad tým, kým sme sa stali v práci, analyzujeme svoje úspechy a neúspechy, hľadáme odpovede na mnohé iné otázky a porovnávame sa s inými. Vo výsledku však tieto úvahy vedú k tomu, že sa zasekneme v určitom bode, nevieme sa ďalej pohnúť a stúpa naša nespokojnosť.

Richard Pascale napísal vo svojej knihe Surfing the Edge of Chaos: „Dospelí sa budú  pravdepodobne správať podľa nového spôsobu myslenia, než aby si mysleli, že sa dostanú do nového spôsobu konania.“  To znamená, že sa budeme bez zmeny našej identity vystavovať novým skúsenostiam, kontaktom a možnostiam . A potom sa budeme čudovať, že veci nefungujú.

Určite existuje veľa stratégií, metód a spôsobov, ako pracovať na sebe a predísť sklamaniam a neúspechom.  Profesorka Herminia Ibarra vyskúmala, že proces takejto zmeny vyžaduje čas, odvahu skúšať a experimentovať a neustále prispôsobovať svoje čiastkové ciele a kroky. Podľa nej je potrebné vykonať aktivity aby sme boli schopní podporiť úspešnú zmenu.
Picture
Cieľom je vyskúšať si zmeny v praxi a v malom. Tým si vytvoríme priestor a možnosť získať  potrebné skúsenosti na to, aby sme vedeli meniť a prispôsobovať nami stanovené ciele a plány. Len tak sa dopracujeme k tomu, že rozhodnutie o vážnej zmene bude založené na reálnych očakávaniach.
Zdroj: Herminia Ibarra, Working Identity, Havard business press
0 Comments



Leave a Reply.

    Picture
    Prečo je marketing dôležitý? A čo všetko sa dá vyriešiť pomocou koučingu?  O tom aj o všeličom inom na mojom blogu... 

    Témy

    All
    Kariera
    Podnikanie
    Pohovor
    Vek

    RSS Feed

Powered by Create your own unique website with customizable templates.