OSOBNÁ ZNAČKA

  • Koučing v marketingu
  • Koučing
  • Kariérne poradenstvo
  • Blog
  • Kontakt
  • Koučing v marketingu
  • Koučing
  • Kariérne poradenstvo
  • Blog
  • Kontakt

dva nástroje a neobyčajná kombinácia: koučing v marketingu

11/4/2019

0 Comments

 
​Marketing je téma, o ktorej asi nie je treba veľa teoretizovať.  Koučing je téma, ktorá sa dostáva do popredia najmä v posledom období. Marketing aj koučing sú dva skvelé nástroje, ktoré pomáhajú plniť ciele, resp.  dostať sa tam, kam chceme. Oba nástroje fungujú samozrejme samostane  a o ich efektivite rozhodujú samotní používatelia. A presne toto sa mi v praxi ukázalo ako moment, ktorý veľakrát pracoval proti hlavným aktérom, používateľom.  Aj najlepšie nastavený marketing neufungoval a motivácia ľudí, marketerérov, klesala. Prečo tomu tak je?

Marketing je vždy o ľuďoch, hoci stojacich na opačných stranách. Marketér je ten, ktorý sa snaží svoj produkt, značku či službu zviditeľniť, predstaviť cieľovej skupiny a pomôcť tak obchodníkom v predaji. Dúfa, že sa práve správne triafa do situácie, kedy cieľová skupina hľadá riešenie na svoj problém a teda je veľká šanca, že správnym marketingom sa daný produkt či služba dostane k cieľovej skupine a tá zareaguje aktivitou – kúpou. A cieľová skupina rieši svoje potreby a snaží sa nájsť také riešenie, ktoré bude spĺňať presne ich predstavu o kvalite, cene a dostupnosti.  Je to jednoduché však? Tak prečo vám marketing prestáva fungovať? Prečo vaša cieľová skupina reaguje inak než ste si prestavovali? Prečo máte pocit, že trh stráca na sile?

A čo keď je potrebné položiť otázku inak? Čo ak to nie je o trhu a ani o cieľovej skupine a je to marketérovom vnímaní, o jeho postojoch, o jeho tzv. „nastavení“ ?  Človek, ktorý pracuje v marketingu je vlastne čiastočne kreatívec, čiastočne voľnomyšlienkár a otvorený človek, častočne analytik, občas technik, mal by mať zmysel pre obchod a mal by mať veľmi veľa empatie, aby pochopil uvažovanie cieľových skupín, aby vycítil čo je pre jeho značku to najlepšie a aby chápal požiadavky trhu.  Dosť veľa na jedného človeka však? A k tomuto všetkému by mal mať jasno v cieľoch, v stratégii a vlastne v celom smerovaní jeho práce.  
Picture

​Naozaj je veľmi jednoduché získať klapky na oči, skĺznuť do rutiny a tlačiť na pílu aj vtedy, keď je jasné, že to nepomôže.  A do toho sú tu plány, firemné KPI’s alebo celokorporátne ukazovatele, ktoré je potrebné splniť. Prichádza nespokojnosť, sklamanie, frustrácia. A toto všetko ovplyvňuje jeho konanie, kreativitu, nápady, zapálenie pre nové veci a nové smery. 

Aby marketing fungoval v prospech značky, aby podporoval predaj a aby vlastne plnil svoju funkciu mal by byť vedený človekom, ktorý má jasno vo svojich vlastných hodnotách, v tom, akú má on má hodnotu, čo chce dosiahnuť a chápať, akým spôsobom môže na sebe pracovať.  Následne sa tento jeho postoj ukazuje a prenáša do jeho práce. Jednoduchšie zvláda nápor a stres, vie čo potrebuje a chápe zmysel svojej práce. Jeho konanie má smer, jeho komunikácia je jasná a otvorená, hľadá riešenia a spolupracuje v tíme.

Koučing v marketingu je kombinácia mentoringu v oblasti marketingových aktivít a koučingových rozhovorov, ktorých cieľom je podporovať rozvoj, rast a motiváciu tých, ktorí marketing riadia či vykonávajú. Je to spojenie, ktoré prináša najmä malým a stredným podnikateľom riešenie na ich otázky týkajúce sa nielen efektívneho nastavenia marketingu bez ohľadu na to, či majú interné oddelenie marketingu alebo nie.  Nie pre každého podnikateľa je efektívne mať interného človeka na marketing. Stačí mu externý odborník, ktorý je k dispozícii práve vtedy, kedy je to potrebné. 
​
Som vám k dispozícii, píšte, voľajte, prvé stretnutie je samozrejme nezáväzné.
0 Comments



Leave a Reply.

    Picture
    Prečo je marketing dôležitý? A čo všetko sa dá vyriešiť pomocou koučingu?  O tom aj o všeličom inom na mojom blogu... 

    Témy

    All
    Kariera
    Podnikanie
    Pohovor
    Vek

    RSS Feed

Powered by Create your own unique website with customizable templates.